Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Στυλιανίδη
 
Το αεροδρόμιο Μυτιλήνης είναι από τα αεροδρόμια που παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα τα τελευταία χρόνια, μη μπορώντας να αντιμετωπίσει την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, είχε καταρτίσει πρόγραμμα ανάπτυξης του αεροδρομίου στην κατεύθυνση της κατασκευής νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και Πύργου ελέγχου με τις απαραίτητες βοηθητικές εγκαταστάσεις.
Με την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από την Ν.Δ. το έργο «πάγωσε». Το καλοκαίρι του 2007 ο τότε Υπουργός Αιγαίου κ. Παύλιδης, πομπωδώς είχε αναγγείλει στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι μετά από συμφωνίες με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, θα ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες και σύντομα θα δρομολογηθεί το έργο του νέου σύγχρονου αεροσταθμού.
Από τότε έχουν παρέλθει σχεδόν δύο χρόνια και το έργο δεν έχει δρομολογηθεί  και σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου δεν έχουν καν ολοκληρωθεί οι μελέτες.
Όμως αυτό έχει ως συνέπεια την σημερινή ταλαιπωρία των χιλιάδων μετακινούμενων από και προς το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, που αναγκάζονται, ιδίως την τουριστική περίοδο του καλοκαιριού, να βιώνουν τριτοκοσμικές συνθήκες, αλλά και την έλλειψη προοπτικής βελτίωσης στο μέλλον.
Πέραν αυτού, οι εκατοντάδες ιδιοκτήτες γης σε απόσταση 300 μέτρων περίπου από τα όρια του αεροδρομίου - των οποίων οι ιδιοκτησίες έχουν δεσμευτεί προ πενταετίας για απαλλοτρίωση - παραμένουν δέσμιοι μιας αβέβαιης πολιτικής που δημιουργεί η εγκατάλειψη της ανέγερσης νέου αεροσταθμού.
Πρόσφατα σε συζήτηση που είχα στη Βουλή με τον Διοικητή της ΥΠΑ κ. Κωνσταντινίδη του ζήτησα να με ενημερώσει σχετικά. Με έγγραφο στις 14/4/2009 μου γνωστοποίησε ότι:
«Στην παρούσα φάση η υλοποίηση των έργων Νέο δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών σε νέα θέση και Νέες κτιριακές εγκαταστάσεις Αεροδρομίου, Πύργος Ελέγχου αεροσκαφών, περιβάλλων χώρος, βοηθητικές εγκαταστάσεις σε νέα θέση, είναι ανέφικτη, δεδομένου ότι οι οικονομικοί πόροι της Υπηρεσίας είναι άκρως περιορισμένοι καθώς και ότι έχουν εξαντληθεί οι άμεσης προτεραιότητας προτάσεις της Υπηρεσίας για ένταξη έργων στο 4ο Κ.Π.Σ. που αφορούν έργα αναβαθμίσεων στα πέντε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια της χώρας καθώς και προμήθειες συστημάτων αεροναυτιλίας και ασφάλειας των μεταφορών.»
 Με βάση τα παραπάνω:
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1) Γιατί δεν προτάσσεται προς ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013 η κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης;
2) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι αναγκαίες μελέτες για την κατασκευή του νέου αεροσταθμού του αεροδρομίου στη Μυτιλήνη;
3) Ποιος ο σχεδιασμός για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις γης και την ομηρία των εκατοντάδων ιδιοκτητών, οι οποίοι βλέπουν τις περιουσίες τους εδώ και πέντε χρόνια να είναι μετέωρες, χωρίς να γνωρίζουν τι θα συμβεί;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ